Consiliere locuri de munca in strainatate

Cum sa atragi Job-uri de Top

O cautare clasica a unui nou loc de munca presupune in general sa trimiti zeci, daca nu sute de CV-uri, sa te inscrii in cel putin doua, trei site-uri de recrutare si daca mai ai rabdare si putere, sa dai si sfoara in tara catre toti prietenii tai ca iti cauti de lucru. E un proces lung, obositor si care iti poate pune la grea incercare rezistenta si increderea in tine.

In acelasi timp auzim de prieteni, cunostiinte sau rude de ale noastre care nici macar nu trebuie sa caute sa se angajeze, ci doar sa accepte sa mearga la interviurile la care sunt invitate? Oare este adevarat ? Oare chiar sunt persoane care sunt angajate fara sa caute in mod activ sa se angajeze?

Raspunsul este DA, chiar se intampla. Si se intampla pentru un motiv foarte simplu: acele persoane care au credibilitate castigata pe piata. Pe parcursul experientei de Manager de Resurse Umane in firmele in care am lucrat, am observat si chiar organizat propunerea de oferte de angajare unor oameni cu care colaboram sau doar ne cunosteam, chiar fara ca acestia sa-si caute un loc de munca acolo. Astfel de exemple merita studiate pentru ca ele prezinta situatia sublima pe care ar trebui sa ne-o dorim fiecare dintre noi.

Imaginati-va urmatoarea situatie: primesti un telefon, persoana se introduce; resprezinta o firma mare, cu o buna reputatie pe piata, care fie te cunoaste direct fie este interesata sa angajeze profesionisti ca si tine si care ar fi foarte incantata daca ai fi interesat/a sa discuti oportunitatea care s-a invit. Dai cateva informatii despre tine prin telefon, ulterior esti invitat la interviu, mai urmeaza un interviu dupa care un ultim interviu, totul intr-o perioada scurta de timp, pentru ca se grabesc sa nu te piarda. Totul se intampla in cateva saptamani. Cateva zile mai tarziu primesti telefonul cel mai important: au luat decizia sa-ti faca o oferta de angajare pe care o studiezi si pe care o accepti.

Stiu sigur ca in momentul de fata, cel putin jumatate dintre dumneavoastra, veti spune: Bine, bine… astea sunt povesti, eu niciodata n-am sa ajung in situatia asta, eu acum am nevoie de un job mai bun. Din punctul de vedere al unui coach de cariera, fiecare dintre noi poate ajunge in situatia asta, daca reusim sa deschidem ochii si sa intelegem cateva principii de baza.

Ce anume trebuie sa facem pentru a ajunge intr-o astfel de situatie?

Solutia pe care am extras-o din ultimii 7 ani petrecuti ca manager de resurse umane in companii multinationale de prim rang, in Romania si in lume, este urmatoarea: CREDIBILITATE. Pentru mine CREDIBILITATEA este compusa din doua elemente: un CARACTER puternic si dobandirea unui set de COMPETENTE CRITICE.

CARACTERUL puternic este construit si mentinut prin gradul de seriozitate, integritate, ambitia si determinarea de a obtine rezultatele dorite. Este un lucru pe care colaboratorii tai il vor realiza de la primul contact cu tine si aceasta impresie li se va accentua in timp, pentru ca marea calitate a unui caracter adevarat este stabilitatea in timp. Probabil ca te intrebi, Dar ce ma fac daca simt ca nu am acest caracter in momentul de fata?. In nici un caz nu trebuie sa ridicam din umeri si sa plecam mai departe dezamagiti. Caracterul se construieste si educa in timp, mai ales printr-un proces constient de disciplina si de automotivare. Asta trebuie sa facem si noi.

COMPETENTELE CRITICE sunt acele abilitati, care aplicate zi de zi, dau nastere la rezultate extraordinare. Competentele critice sunt abilitatea de comunicare concis si la obiect, abilitatea de a lucra in echipa si abilitatea de a analiza si rezolva probleme. Ele nu sunt un dar exclusiv, dat numai unora dintre noi la nastere, ci sunt lucruri care se pot invata si perfectiona prin practica.

Nu este greu sa vedem acum de ce profesionistii care dau dovada de CARACTER si de COMPETENTE CRITICE devin atat de credibili, incat lumea mica de afaceri afla despre ei, ii contacteaza si le ofera job-uri fara ca acestia sa aplice pentru ele.

Intrebarea care merita sa o consideram acum este ce pot EU sa fac pentru a-mi dezvolta CARACTERUL si COMPETENTELE CRITICE? astfel incat sa-mi creasca si mie sansele sa fiu contactat/a de firme, in loc sa caut eu urmatorul loc de munca daca va fi cazul.

Solutii de dezvoltare profesionala si personala sunt acum disponibile tuturor. Fie ca alegi un o varianta de auto-dezvoltare prin carti, fie ca apelezi la un coach in cariera, fie ca alegi sa frecventezi seminarii deschise despre construirea carierei, important este sa realizam cu totii ca toate aceste lucruri sunt posibile, sunt accesibile, dar vin cu o singura conditie: aceea de a avea ambitia si determinarea de a actiona sustinut. Succes!

Start reusit pentru un interviu

Pe baza interviului de anagajare s-au creat mituri: mitul norocului – iei job-ul daca ai noroc sa te placa intervievatorul, esti inspirat, il prinzi intr-o pasa buna ori se stabileste intre tine si intervievator o legatura mai speciala atunci cand afla ca aveti experiente comune; mitul tracului – daca ai emotii vei esua, timizii rateaza interviul; mitul raspunsurilor potrivite – trebuie sa dai raspunsuri bune ca sa treci de interviu. Sa demontam miturile ca sa vezi cum te poti prezenta!

CE SA FACI TU PENTRU INTERVIU

Inainte de orice interviu, asigura-te ca ai informatii despre firma la care vrei sa fii angajat. Informatiile necesare le poti gasi, de regula, pe internet. Cauta date generale despre firma sau companie: tipul si profilul firmei sau companiei, produsele si seriviciile pe care le ofera si pietele de desfacere interne sau internationale.

Abia apoi, in functie de profilul companiei, poti sa-ti alegi tinuta. Imbraca-te decent cu un pantalon si camasa sau cu fusta care sa treaca putin de genunchi. Evita culorile tari, rosu aprins spre exemplu, si nu purta materiale transparente sau mulate. Pentru sexul feminin, o alegere neinspirata e sa se prezinte cu un decolteu si machiaj strident.

Pasul urmator e sa raspunzi intrebarilor angajatorului. Ce ai tu de facut e sa fii onest si sa dai raspunsuri despre ce te caracterizeaza pe tine in viata profesionala sau in experienta de studiu. Evita sa folosesti exemple din viata ta personala, cum ar fi experientele din familie.

Nu exista intrebari standard pentru un interviu, dar trebuie sa fii pregatit sa vorbesti despre realizari si despre nereusite personale. Anagajatorul te va intreba prin ce situatii dificile ai trecut si cum le-ai rezolvat. Retine ca nu exista o reteta a raspunsurilor la astfel de intrebari! Situatiile dificile difera de la o persoana la alta. E motivul pentru care tot ce trebuie sa faci tu la interviu e sa te descrii prin exemplele cele mai apropiate tie.

Intervievatorul va dori sa stie de ce situatia prezentata de tine a fost dificila, care au fost urmarile si ce invataminte ai tras. Raspunde sincer si spune de ce ai ajuns in situatia respectiva. Spre exemplu, daca nu ai reusit sa termini un proiect la timp din cauza ca nu ai facut o planificare a muncii, recunoaste. Concentreaza-te sa ii transmiti angajatorului motivul pentru care o astfel de situatie nu se va repeta: vei respecta termenele pentru ca acum iti stabilesti norme pentru fiecare zi.

Evita raspunsurile dezirabile, adica nu spune ce crezi tu ca ar fi mai potrivit sa auda angajatorul. Angajatorul recunoaste raspunsurile dezirabile. Specialistii in recrutare exemplifica: Am o situatie de criza, toti angajatii sunt rugati sa mai lucreze 10 ore si nu vor fi platiti. Intreb candidatul daca ramane. Raspunsul dezirabil al candidatului e. Acelasi consultant spune ca in astfel de situatii candidatii se diferentiaza cand raspund la intrebarea De ce?. Un raspuns afirmativ justificat poate fi Da, pentru ca imi place munca mea, unul dezirabil va fi motivat, spre exemplu Pentru ca sta toata lumea stau si eu.

CE E GREU SA SPUI LA INTERVIU?

Nu-ti fie teama sa spui ca ai avut probleme de sanatate, ca ti-ai dat demisia sau ca nu ai experienta. Cum te recomanzi in atfel de situatii? Important sa lasi angajatorul sa vada ca ai calitatile de a lua decizia corecta, adica daca ai fost bolnav ai stat trei luni acasa, ti-ai rezolvat problema si apoi ai revenit. E mai bine ca ai demisionat, ai stat acasa, ti-ai revenit si acum poti munci din nou decat sa te fi dus la serviciu si sa fi avut nerealizari din cauza ca sanatatea nu ti-ar fi permis sa lucrezi.

In situatia in care ti-ai dat demisia pentru ca nu te-ai integrat in colectiv sau pentru ca ai considerat ca nu te potrivesti culturii firmei sau mediului de lucru e indicat sa spui unde crezi ca te-ai potrivi mai bine si de ce.

Daca nu ai mai lucrat niciodata si nu ai experienta nu e o problema. Un consultant trebuie sa evalueze daca esti hotarat sa inveti sa lucrezi. E recomandat ca tinerii care nu au experienta sa se orinteze spre multinationale pentru ca fac training-uri cu studentii, spre internship – practica pe care o poti face in interiorul unei companii – si spre programe de management trainee, unde cei mai buni studenti din universitatile din tara sunt selectati sa lucreze sase luni in departamente diferite din cadrul unei companii si au posibilitatea sa aleaga departamentul in care vor ramane sa lucreze la finalul celor sase luni.

SI JOBURI PENTRU TIMIZI!

Daca nu te potrivesti profilului de candidat cu foarte bune abilitati de comunicare si carisma de leader nu e o problema. Un consultant nu respinge un candidat timid care are cunostintele necesare. Nu il recomanda pentru un post in vanzari sau in relatii cu clientii, ci il poate reorienta spre back office, adica lucrul cu calculatorul, cu documente, munca in care nu trebuie sa dovedeasca aptitudini de relationare ci doar sa aiba capacitatea si cunostintele sa lucreze.

CE SA STII DESPRE INTERVIEVATOR?

Un interviu ar trebui sa dureze cel putin o jumatate de ora. E posibil ca angajatorul sa considere inca de la inceput ca persoana pe care o intervieveaza nu e potrivita, dar va acorda timp candidatului, urmand sa ii dai de inteles candidatului ca e nepotrivit pentru ca, altfel, se creeaza anumite expectatii. Oameni din recrutare le spun candidatilor repsinsi ca acel client pe care il reprezinta are nevoie de o persoana cu un anumit profil si ca trebuie sa gaseasca un candidat cu acele calitati. Daca un candidat s-ar potrivi pe un alt domeniu poate fi reorientat. Candidatilor admisi le spune ca vor primi un telefon sa ii anunte cand sa se prezinte la interviu la client. Exista si situatia in care nu s-a hotarat in privinta unui candidat. I se va spune cand a inceput procesul de selectie si cand se incheie si ca va primi raspunsul intr-un anumit timp de la incheierea procesului de selectie. Trebuie sa fii pregatit si pentru situatia in care nu vei mai fi cautat dupa interviu. Vei fi anuntat in timpul interviului ca doar candidatii selectati vor fi contactati.

O CLIPA, VA ROG! VA ROG SA-MI ACORDATI PUTIN DIN TIMPUL DUMNEAVOASTRA!

Sigur ai cerut cuiva macar o data sa iti acorde cateva unitati chiar mult mai mici de timp ca sa te exprimi – sa spui despre tine, sa intrebi ceva, sa ceri ceva, sa primesti o explicatie.

Retine ca orice interviu dureaza minimum o jumatate de ora. La interviu, ai o jumatate de ora in care merita sa spui ce dai tu mai bun pentru firma la care vrei sa fii angajat. Orice dezavantaje vezi in situatia ta, nu uita ca timpul de interviu tine cu tine!

Cum sa redactezi un CV

Sectiunile importante ale unui CV:

Nume, prenume, adresa, telefon, adresa de e-mail

  • Daca îti vei schimba adresa noteaza pâna când este valabila cea curenta.
  • Daca nu poti raspunde la telefon în timpul cursurilor, scrie si un numar de telefon unde îti pot fi lasate mesaje.
  • Daca incluzi si o adresa de pagina WEB personala, asigura-te ca formatul este unul profesional.

Obiectivul de cariera/ obiectivul pentru pozitia solicitata

  • Pentru locurile de munca cu program redus sau pentru diversele colaborari obiectivul de cariera nu este esential. El ofera totusi angajatorului o idee despre ce ai de gând sa faci.
  • Pentru slujbele permanente, pe baza de contract de munca, obiectivul personal pentru postul vizat este esential.
  • Obiectivul de cariera se întinde pe o perioada mai mare de timp, in timp ce obiectivul personal pentru postul vizat se refera la primii pasi pe care ii vei face in organizatie.
  • Obiectivele trebuie formulate in termeni de genul ce poti sa faci pentru un angajator si nu ce poate angajatorul sa faca pentru tine. Evita expresiile ca …unde imi voi putea folosi cunostintele si aptitudinile pentru a-mi largi nivelul de expertiza in….
  • Obiectivul trebuie formulat dupa locul de munca pe care il vrei acum, sau dupa aria in care vei lucra.

Sumarul calificarilor

  • Este poate CEA MAI IMPORTANTA COMPONENTA a CV-ului. Sectiunea va oferi o imagine concisa asupra calificarilor tale tinand seama de obiectivele declarate de tine.
  • Aici vrea orice angajator sa ajunga cand citeste un CV. In aceasta sectiune angajatorul va regasi in tine persoana ideala pentru postul pe care il ofera, va regasi avantajele competitive pe care le pui la dispozitie.
  • Mergi pe urmele experientei tale de munca, a celei din pozitia de voluntar si/sau pe baza unor activitati extracurriculare in termeni de durata, scop, obiective atinse etc.
  • Daca nu ai experienta relevanta, accentueaza aptitudinile pe care le-ai dezvoltat in termenii relatiilor interpersonale, organizationale etc.
  • Experienta pe care o ai tinand seama de obiectivul declarat.
  • Cunostintele tale relationat la numeroasele componente si aspecte ale postului spre care aspiri.
  • Aptitudini pe care le ai pentru a indeplini efectiv cerintele locului de munca.
  • Baza academica pe care o ai – completeaza experienta practica acumulata.
  • Caracteristicile si atitudinile tale personale, asa cum sunt ele cerute de locul de munca solicitat.

Sumarul aptitudinilor

  • Aceasta sectiune este esentiala in cazul CV-urilor care omit obiectivul pentru pozitia solicitata si a sumarului calificarilor. Ea va fi inserata imediat dupa sectiunea Nume si Adresa.
  • Are in componenta 3-6 subpuncte care subliniaza cele mai relevante puncte forte pe care le detii pentru locul de munca solicitat. Descrie avantajele tale competitive – valorile pe care le oferi.
  • Mergi pe urmele experientei tale de munca, a celei din pozitia de voluntar si/sau pe baza unr activitati extracurriculare in termeni de durata, scop, obiective atinse etc. Daca nu ai experienta relevanta, accentueaza aptitudinile pe care le-ai dezvoltat in termenii relatiilor interpersonale, organizationale etc.
  • Formele de educatie/training formale sau profesionale. Poate fi folositor sa mentionezi si cunoasterea altor limbi (engleza, franceza, germana etc.).
  • Principalele arii in care posezi abilitati (ex. utilizarea calculatorului, instrumentare stiintifica etc.).
  • Caracteristicile tale personale care sunt cerute de pozitia pe care o soliciti (ex. entuziasm, flexibilitate, atentie la detalii etc.).

Educatia

  • Studentii in anii terminali vor scrie in CV daca sunt studenti in sistem de stat sau privat, diploma pe care urmeaza sa o obtina, disciplina pe care isi focalizeaza interesele, universitatea, anul inceperii facultatii, diversele titluri obtinute sau spre care aspira.
  • Nu este necesar sa treci in CV scoala primara si gimnaziul absolvit, decat daca au fost institutii prestigioase.
  • Mentioneaza liceul absolvit, diploma obtinuta, data si, daca doresti, poti scrie si specializarea obtinuta.
  • Numele diplomelor obtinute nu se abreviaza.
  • Toate etapele educationale vor fi scrise in ordine inversa absolvirii lor (cea mai recenta prima).

Cursuri Relevante

O sub-sectiune este cea a cursurilor care au relevanta in raport cu locul de munca dorit.

Alege 6-10 cursuri care au legatura cu obiectivul declarat. Daca unul dintre cursuri nu aduce, prin titlul lui, informatii relevante cu privire la legatura cu obiectivul declarat, explica separat de ce a fost introdus in lista. Lista va trebui „aranjata” in ordinea prioritatilor. In orice caz, evita enumerarea haotica. Poate avea aspect tabelar pentru o mai buna citire.

Proiecte

In aceasta sub-sectiune pot fi scrise proiectele relevante, rapoartele, tezele etc. pe care le-ai pregatit.

Experienta IT&C

Vor fi mentionate atat cunostintele teoretice, cat si cele practice. Poate fi realizat un tabel cu sectiunile: Hardware, Operating Systems, Software, Limbaje de programare.

Experienta profesionala

  • CV-ul cronologic este cea mai acceptata forma pentru sublinierea experientei profesionale
  • Incearca acest format pentru inceput
  • Daca nu poti sa subliniezi punctele tale forte nca de pe prima pagina, incearca un CV cronologic modificat. Daca nici acesta nu ajuta, incearca CV-ul functional

Cercetare stiintifica, certificare

Prezinta o lista a calificarilor, tinand cont de obiectivul postului. Daca adaugi si date, ordinea va fi cea invers cronologica.

Premii, burse

  • Mentioneaza numele premiului, numele institutiei care ti-a acordat premiul si data.
  • Mentioneaza premiile importante, atat cele obtinute in facultate, cat si cele obtinute in liceu.
  • Explica ce inseamna acel premiu daca cititorul nu poate intelege importanta.

Articole publicate

  • Vor fi mentionate numai articolele aparute in revistele care ar trebui sa prezinte interes pentru angajator.
  • Mentioneaza ce anume a fost publicat si ce a fost trimis spre publicare.
  • Mentioneaza documentele pe care le-ai prezentat din pozitia de invitat special sau vorbitor invitat in cadrul diverselor conferinte, seminarii etc.

Limbi straine

  • Mentioneaza in primul rand limbile in care poti vorbi fluent si in care poti sa iti desfasori activitatea.
  • Mentioneaza daca poti sa vorbesti si/sau sa scrii in limba respectiva.

Activitati/ interese

  • Activitatile desfasurate ca voluntar pot fi incluse in mai multe moduri, in functie de mesajul pe care vrei sa-l transmiti. Poti sa incluzi activitatile de voluntariat in aceasta sectiune daca vrei sa demonstrezi modul de petrecere a timpului liber.
  • Daca vrei sa subliniezi chiar activitatile in cauza, poti sa creezi o sectiune separata numita „Activitati voluntare”. Aici vei putea sa mentionezi si organizatiile sub umbrela carora iti desfasori activitatea de voluntar, contributiile pe care le aduci etc. Incepe fiecare punct din lista ta cu un verb.
  • Poti sa incluzi activitatea de voluntariat si in cadrul sectiunii care descrie experienta de munca daca activitatile prestate iti pot crea avantaje (ex. Assistant Manager – volunteer).
  • Organizarea activitatilor va fi facuta in ordine invers cronologica.
  • La finalul acestei sectiuni poti sa incluzi interesele tale. In general, angajatorii vor sa stie cum iti petreci timpul liber.

Referinte/ mapa personala

Nota: „referinte la cerere” indica caracterul optional al acestora. Adaugati numele persoanei care va recomanda daca ea este bine cunoscuta de catre angajator. El va dori sa va intalneasca datorita prezentei respectivei persoane.

  • Fara nume de referinta in CV va trebui sa te „vinzi” singur in fata angajatorului. Trebuie sa stii ca, in general, persoanele care iti dau referintele nu vor fi deranjate cu telefoane inutile.
  • Persoana aleasa sa-ti dea referintele trebuie intrebata daca accepta folosirea numelui sau in CV. De asemenea trebuie sa te asiguri ce va spune in cazul in care va fi contactat telefonic de angajator. Iti va mentiona punctele puternice sau pe cele slabe?
  • Daca un angajator cere o mapa personala (ex. grafic design, proiectare) va trebui sa o prezinti. Ca sa o prezinti, trebuie sa o ai. Realizarea unei mape personale ia ceva timp, asa ca trebuie pregatita continuu.

Alte trucuri pentru redactarea unui CV

  • Poti sa omiti informatii personale ca: varsta, nationalitate sau starea civila.
  • Daca aplici pentru o slujba in care acestea conteaza, atunci adauga-le la inceputul CV-ului.
  • Nu scrie „Curriculum Vitae” sau „Resume” la inceputul CV-ului tau. Nici data la care ti-ai scris CV-ul.
  • Asigura-te ca numele tau este scris in partea de sus a fiecarei pagini.
  • Include numarul paginilor pe toate paginile cu exceptia primei, de preferat in partea de sus a paginii.
  • Foloseste un dictionar pentru intelegerea clara a aptitudinilor/abilitatilor cerute de locul de munca si a contributiilor pe care le poti aduce tu in cadrul companiei.
  • Verifica prima forma pentru acuratete. Vezi daca nu ai omis ceva. Verifica ultima forma pentru graseli chiar inainte de a o tipari.
  • Pastreaza toate notitele pe care le-ai folosit la realizarea CV-ului.
  • Un CV trebuie pastrat la zi. De aceea va fi nevoie sa-l completezi din timp in timp.

Intocmirea scrisorii de intentie

Intotdeauna cand vrei sa te angajezi, dosarul tau trebuie sa contina alaturi de C.V. si referinte (pe o foaie separata) o scrisoare de intentie prin care sa ii spui angajatorului cine esti si de ce ii trimiti C.V.-ul.

Trebuie sa te decizi cu privire la scopul scrisorii, forma de prezentare a informatiilor si informatiile propriu-zise. Punctele esentiale ale scrisorii trebuie sa fie la obiect, in linia scopului scrisorii.

Cerceteaza prima forma a scrisorii de mai multe ori. Evita frazele care incep cu Eu. Folosirea repetata a sintagmei Eu, monotonia frazei, scrisul incoerent, plictisitor, scade nivelul de atingere a obiectivului scrisorii. Paragrafele vor trebui sa se limiteze la 4-5 propozitii, iar propozitiile nu trebuie sa fie mai mari de doua randuri. Prima propozitie a paragrafului are rolul de a introduce subiectul care va fi dezvoltat in restul paragrafului.

Scrisoarea de intentie trebuie sa fie scurta si intr-o forma de adresare directa. Poate contine unele elemente care nu sunt incluse in biografie:

  • motivele cautarii noului loc de munca
  • date asupra salariului tau actual (nu cel pe care il doresti).

Scrisoarea de intentie nu trebuie sa contina informatiile din CV.

Scrisoarea de intentie trebuie adresata unei anumite persoane:

  • poti telefona pentru a afla cui trebuie sa o adresezi;
  • daca din diferite motive nu ai reusit sa afli numele persoanei, trimite scrisoarea de prezentare si CV-ul serviciului de resurse umane al firmei sau institutiei.

Aici puteti vedea un model de scrisoare de intentie dupa care va puteti ghida, spatiile punctate le completati d-voastra.

MODEL IN LIMBA ROMANA

D-lui/D-nei: ………
Adresa: ………….
Data: …………….

Stimate(a) Domn/(Doamna),

Va contactez in legatura cu posibilitatea de angajare in cadrul firmei ……… . Recent am observat reclama dvs. pentru un post de ……… . Am absolvit de curand facultatea de …….. din cadrul ………… . Interesul meu in ……….. rezulta nu numai din faptul ca am studiat aceasta disciplina in cadrul facultatii, dar si din experienta mea de …. ani in timpul studiilor. Din cate puteti vedea in CV-ul alaturat, am lucrat in calitate de ………. la …….. . O parte din responsabilitatile mele era sa ……… . Mi-ar face placere sa am un interviu cu ……… pentru acest post sau orice alte posturi pe care le aveti pe acest domeniu (……….. ).

Sper ca veti considera pregatirea mea potrivita si astept cu nerabdare sa va telefonez in ziua de …… pentru a discuta aceasta posibilitate.

Al Dvs.,
…………

FII ATENT!

Trimite scrisoarea in original si nu copii cu aspect de reproducere in masa. Pastreaza o copie a scrisorii. Contacteaza telefonic, in cel mai scurt timp, persoana careia i-ai adresat scrisoarea. Asta in cazul in care nu te-a contactat din proprie initiativa. Poti sa concepi si sa folosesti scrisori cu antet si carti de vizita personalizate. Daca nu poti sa le realizezi singur, apeleaza la un profesionist. Efectul obtinut asupra angajatorului va fi cel de seriozitate si profesionalism.

Tiparirea scrisorii trebuie sa fie de calitate. Va avea aceeasi forma ca si CV-ul (aceeasi hartie si grafica!!). Dispozitia in pagina, marginile, forma grafica finala sunt foarte importante. Verifica claritatea, tonul abordat, acuratetea. Verifica scrierea cuvintelor, punctuatia, gramatica.

Trimite scrisoarea si CV-ul intr-un plic mare, care sa nu indoaie hartia.

Normele privind acceptarea fotografiei pentru solicitarile de viza temporara

Poza tip pasaport valabila pentru vizele temporare trebuie sa indeplineasca urmatoarele cerinte:

  • Sa fie o fotografie frontala, efectuata in ultimele sase luni, color si pe un fundal de culoare deschisa. Solicitantul de viza trebuie sa priveasca direct aparatul de fotografiat. NU trebuie sa priveasca in jos sau in nici o alta directie.
  • Dimensiunea fotografiei trebuie sa fie de 50 x 50 mm, cu o imagine a fetei de la barbie pana la crestet cuprinsa intre 25 mm si 30 mm (nu mai mica decat linia punctata si nu mai mare decat linia continua exterioara).
  • Capul solicitantului de viza, incluzand atat fata cat si parul, trebuie sa fie de la coroana capilara pana la marginea barbiei, si de o parte si de cealalta a liniei parului.
  • Pavilioanele urechilor trebuie expuse. Aplicantii cu parul lung trebuie sa-si duca parul in spatele urechilor, sau sa-si pieptene parul pe spate. Solicitantii nu trebuie sa poarte cercei in urechi in timpul pozarii.
  • Vor trebui evitate accesoriile care acopera capul (cum ar fi palariile sau baticurile, decat numai pe motive religioase) sau care acopera ochii (ochelarii de soare, ochelarii de vedere cu lentile opace sau chiar fumurii).

Call Now